Als je door een magazine bladert, droom je al snel weg. De sterke verhalen en pakkende fotografie geven ontspanning en natuurlijk informatie. Magazines inzetten voor je (corporate) communicatie werkt alleen als ze ook echt verdraaid goed zijn. Dat betekent fors investeren in redactie, fotografie en teksten. Maar, na al die inspanning levert het je enorm veel op. Naast een prachtige resultaat waardoor je boodschap weer echt aandacht krijgt, creëer je ook een enorme hoeveelheid content. Die content kun je inzetten voor al je andere media. De foto’s doen het goed op social media, je verhalen van medewerkers voeden je employer brand en de complete verhalen boosten de search engine optimalisation van je site.
Twee mooie uitgaven die tevens online en social kanalen boosten zijn:
Reistijd Magazine (Veolia)
Veolia transport Nederland wilde een betere band met haar reizigers. Daarom liet ze een magazine maken. Prachtige (internationale) reisverhalen, shopping pages en algemene artikelen, trekken de aandacht naar de informatie bedoeld om de reiziger te informeren en het merk Veolia verder te laden.
Echt Magazine (S&L Zorg)
S&L Zorg heeft een beperkte communicatiecapaciteit. Door vier keer per jaar een prachtig magazine uit te geven onder eigen redactie, heeft ze de rest van het jaar voldoende foto’s en content om al haar kanalen goed te vullen. Arbeidsmarktcampagnes zijn geen probleem, want er liggen diverse artikelen met medewerkers op de plank. Een social media campagne om vrijwilligers te werven? Kies maar uit de vele verhalen en foto’s over het vrijwilligerswerk. Het magazine genereert de content, en content is… King!
Werkgever/opdrachtgever: S&L Zorg, BOOM Communicatie & Veolia Transport